péntek, október 02, 2009

Kinder pingui - torta

Anyukám névnapjára készült:) Igazából lehetett volna rendesen szögletes is, de inkább tortaformát szerettem volna. A díszítéssel egy kicsit elkéstem, így nem lett semmi extra, viszont jól illett magához a tortához...szerintem.
A receptet én itt találtam, kicsit leegyszerűsítve az alábbiak szerint készítettem:
4 tojásból a szokásos módon kakaós piskótát sütöttem. Kivettem a formából, majd hagytam kihűlni. Eközben elkészítettem a tejszínhabot, az eredeti leírás helyett csak 4dl tejszínből, egy csomag zselatin fix hozzáadásával és egy evőkanál méz belecsurgatásával - alaposan kikevertem. Eddig ki is hűlt a piskóta, éles késsel kettévágtam, az egyik felét visszatettem a tortaformába rá a tejszínes krém fele, majd be a hűtőbe. Aztán nekiálltam a csokis krémnek: 20 dkg csokoládét 1 evőkanál vízben gőz fölött felolvasztottam, belekevertem 10 dkg vajat és 3 evőkanál olajat. Hűtés után a felét rákanalaztam a tejszínes krémre, majd megint hűtés következett...majd a maradék tejszínes krém, rá a másik tortalap és erre került a csokikrém másik fele. Ismét hűtés.

Díszítéshez felvertem 2dl tejszínt fél csomag zselatin fix-el és egy kanál cukorral, körbevontam vele a tortát, valamint a tetejére kisebb halmokat tettem, amit csokireszelékkel szórtam meg.
Finom és mutatós torta lett, és nagyon könnyen, szépen lehetett szeletelni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése