csütörtök, február 04, 2010

Szülinapi torta

Anyukámnak, a legjobb Mami-nak készült ez a torta, szülinapjára :)))
Igazából a díszítése ami most különlegesebb, mert pillecukros bevonóval készült...A pillecukros bevonásról itt olvastam,

itt megtalálható a leírása ennek a
házi elkészítésének is.
Én most 90 gr-os fehér-rózsaszín tesco-s pillecukrot olvasztottam, ahhoz kb. 15 dkg porcukrot gyúrtam, majd fóliába csomagoltam és pihentettem hűtőben. Mielőtt a tortát bevontam vele, kicsit felmelegítettem mikroban, és margarinozott folpack-on nyújtottam ki.
A díszek gumicukorkák, a tesco-ból származik, valamint cukor és citromlé keverékéből készült a "csipke" szegély.
A torta kicsi, mivel most nem voltunk rá sokan, 15 cm-es. Ezt, sütőforma hiányában úgy oldottam meg, hogy 3 tojásból készítettem a piskótát és egy kis lábasban sütöttem ki, amit előzőleg kibéleltem sütőpapírral...Kihűlés után a tortát három részre vágtam, majd megtöltöttem az alábbi egyszerű krémmel: 3 dl tejben felfőztem 1 csomagvaníliás pudingot, 3 evőkanál cukorral. 2 dl tejszínt felvertem, majd a kihűlt pudinghoz kevertem. Tettem még bele kandírozott citrom és narancs kockákat és már kész is.
Bevonás előtt az egész tortát átkentem kb 5 dkg vaj és 1 evőkanál porcukorból készült krémmel, mert ezután jobban tapadt rá a bevonó...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése