csütörtök, augusztus 12, 2010

Egres leves

Recept...már régen tettem fel, pedig valami mindig készül. Mondjuk, én főleg inkább az édességeket készítem, mert úgy alakultak a dolgok, hogy Anyu főz....
Melegben egy hideg leves...fanyar, de nagyon finom:), már annak, aki szereti az egrest.
Egyszerű, semmi bonyolult dolog...Az egrest (ha kapunk, mert nekem nagy nehézségek árán sikerült csak szereznem) jól megmossuk, leszárazzuk. Feltesszük főzni, cukros, fahéjas, szegfűszeges vízben - ez ízlés szerinti mennyiségben. Én kb. 1/2 kg egrest úgy 1,5-2 l vízben tettem fel főzni és jócskán beízesítettem a fűszerekkel, cukrot csak pár kanállal tettem. Mikor felforr, behabarom egy nagy doboz tejfölben elkevert 2 evőkanálnyi liszttel és még tovább főzöm, kb 15 percet. Jól kihűtve tálalom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése