csütörtök, június 25, 2009

Rakéta torta


Fiam legújabb szülinapi tortája....az Ő kívánsága szerint

Nem lett annyira szép, de finom és az ünnepelt nagyon örült neki :)

A díszítést legközelebb ilyen jellegű tortánál azt hiszem marcipánnal fogom készíteni....


A tészta 6 tojásból piskóta a szokásos módon. Ezt kétszer sütöttem meg. Az első adagot feltekertem roládnak, a második adagból készültek a szárnyak.

A krém a következő volt: 4 tojás sárgájába belekevertem 20 dkg olvasztott csokoládét (10-10 dkg tej- és étcsoki), felvertem 2 dl tejszínt, majd a kettőt jól összevegyítettem. Kicsit hagytam állni, és ezzel töltöttem meg a piskótaroládot.

Ezután következett a torta összeállítása....

A piskótarolád egyik felét hegyesre vágtam, a második adag piskótából kivágtam 3 szárnyat (sablon segítségével). Ezután cukormázat kevertem nes-kakaóval és kevés citromlével, a sötétebbhez pedig rendes kakaóval. A tortára, "rakétára" kentem, illetve a szárnyakat is bevontam vele. A végébe pedig tüzijáték került, az ünnepelt nagy örömére :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése