hétfő, július 27, 2009

Gőzben főtt sárgabarackos gombóc


Ez a recept a nővéremtől származik, leírás és fotó is Tőle...


Tésztája:

· tört főtt burgonya

· liszt

· olvasztott margarin

· tojás

·

· megtisztított és kimagozott sárgabarack

· pirított zsemlemorzsa

· porcukor

Mivel nem szeretek nyújtogatni (utálom tisztítani), ezért olajba mártott tenyérrel kis gombócokat formáztam, a tenyeremben összelapítottam, beletettem a tészta közepébe a sárgabarackot, betakartam és ismét gombóccá formáztam.

Nem a hagyományos módon főztem ki vízben, hanem gőzben főtt fedő alatt kb. 25 percig.

(A gombócokat be kell olajozni és nem szabad egymáshoz érniük, mert összeragadnak.)

Pirított zsemlemorzsában megforgattam és porcukorral megszórtam.

Nagyon finom, jobban érezhető a burgonyás tészta és a gyümölcs íze is, mint a vízben főtt gombócnál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése