csütörtök, április 28, 2011

Napraforgó - medvehagymával



Nekem is megtetszett a napraforgós tészta, nagyon sok helyen találkoztam vele. Én a receptet Limarától vettem, a töltelék viszont saját...

Fél adagot készítettem, sajnos kicsit vékonyra nyújtottam a tésztát, így kicsit "soványkára" sikeredett, de a következőnél majd figyelek erre, valamint még annyi volt a változtatás, hogy én a felesben készítettem teljes kiőrlésű-illetve graham lisztből...


Az eredeti hozzávalók a tésztához, amiből kelttésztát készítünk, majd kelesztjük:

50 dkg liszt, 1 egész tojás, 140 gr joghurt, 3 evőkanál olaj, 1,5 teáskanál só, 1 evőkanál cukor, kb. 1,8 dl víz, 2 dkg friss élesztő + 1 tojás a kenéshez.

Kelesztés után négy cipóra kell osztani a tésztát majd mindegyiket köralakúra nyújtani. Egyet-egyet töltelékkel megkenni, majd rátenni a másik lapokat és bevágni a tésztát, majd felcsavarni a bevágott részt. Újra keleszteni, tojással megkenni, és gőzös sütőben kisütni.

Limaránál nagyon jól megtalálható a leírás és a fotók!
Az én töltelék pedig a következő volt: egy kisebb csokor medvehagymát felaprítottam, hozzákevertem egy kis olajat, pírított-sózott-hántolt napraforgómagot, kicsi borsot és ezzel kentem meg a tésztát, a közepére pedig csak a napraforgómagot szórtam.

Nagyon finom lett, annak ellnére, hogy kicsit soványkára sikeredett :)))




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése