kedd, április 28, 2009

Lasagna - bolonyai


A fiam már hetek óta nyaggat, csináljak már lasagna-t...
Tészta volt is otthon (durum, azt szeretem), darált hús is akadt a fagyasztóban, csak paradicsom kellett. Aztán nekiálltam, és kiderült, reszelni való sajtunk nincs...volt viszont lapka, úgyhogy az ment a tetejére.

25 dkg durum lasagna tészta
50 dkg pulyka darált hús
2 dl-es paradicsomszósz (semmi adalékanyag, csak a pari és egy kis só)
1 kisebb fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
kevés olaj
só, bors, oregáno, bazsalikom - mindenkinek az ízlése szerint
étkezési keményítő kb. 1 evőkanálnyi

A tésztát sós vízben kifőztem (al dente), leszűrtem. A hagymákat felaprítottam, kevés olajon átpirítottam, majd hozzáadtam a darált húst. Megfűszereztem (jól...), felöntöttem a paradicsomszósszal, és kb 15 percig főztem. Majd belekevertem a kevés vízben feloldott étkezési keményítőt, átforraltam és kész.

Összeállítás: egy kisebb tepsi aljára tettem a mártásból, rá a tészta, megint mártás, tészta...amíg tartott a hozzávalókból. Én felülre egy kis mártást hagytam, és azt borítottam be lapka sajttal és már mehetett is a sütőbe, ahol pirulásig sült.

A fiamnak először nem tetszett, hogy lapka sajt (persze nem ment el a boltba másikért...), aztán meg mégis megdícsérte, ízlett Neki! Szerintem meg kifejezetten jó lett...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése