szombat, április 25, 2009

Zellerkrém leves

..annak apropóján, hogy volt egy kis időm, és mivel a párom már régóta szeretné megkóstolni, mert egyik barátja áradozik róla :)
Nos, gondoltam, megpróbálom...a krém leveseket szeretjük, ilyent még nem készítettem, de mindent el kell kezdeni egyszer.
Nos, recept keresés neten, aztán otthon elővettem a nálam alap szakácskönyvet (Horváth Rozi), és mindebből megalkottam saját ízlésem szerint a következőt:

1 nagyobb fej zeller
1 kisebb krumpli
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2 dl tejföl (lehet tejszín is)
4 dl húsleves lé
só, bors, szerecsendió
étkezési keményítő (ha szükséges)
tálaláshoz pirított zsemlekocka, vagy levesgyöngye

A zöldségeket megmostam, megtisztítottam, feldaraboltam és egy kevés vízben feltettem főni. Sóval, borssal ízesítettem. Amikor megpuhult, fogtam a botmixert és azon melegében összeturmixoltam. Forrni tettem, majd forrás közben belekevertem a tejfölt, majd felöntöttem a húslével. Reszeltem rá egy kis szerecsendiót, összeforraltam, és kész! Ha nem elég sűrű, akkor egy kis keményítővel lehet sűríteni, nekem most nem kellett, pont megfelelő állagúra sikeredett!
...igen, és ami nem mellékes, a párom imádta :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése