szombat, április 25, 2009

Oroszkrém torta


Ez a torta a párom édesanyjának készült most, szülinapjára...
Saját kitaláció, több recept és sütési tapasztalatok alapján kreáltam egy egyszerű, gyorsan elkészíthető variációt.

Tészta:
4 db tojás
4 evőkanál porcukor
3 evőkanál liszt
1 evőkanál étkezési keményítő
teáskanál sütőpor
csipet só
Fentiekből a szokásos módon piskótát sütöttem egy kapcsos tortaformában.
+ 1 zacskó babapiskóta

Krém:
6 dl tej
2 csomag vanília ízű pudingpor
4 evőkanál cukor
vanília aroma vagy vaníliás cukor ízlés szerint
2 dl tejszín
kandírozott gyümölcsdarabok (nálam citrom és narancshéj), mazsola
A tejből egy keveset kiveszek, a többit felrakom forrni. A kevés tejhez adom a pudingport, porcukrot,vaníliát - jól összekeverem, majd a forrásban lévő többi tejhez keverem, hozzáadva a kandírozott gyümit, mazsit.
A tejszínt felverem, majd a pudingos krémbe vegyítem.

Díszítés:
tejszínhab, babapiskóta, csokireszelék, csokidísz....egyéni ízlés szerint

Összeállítás:
A piskótáról a papírt eltávolítom, a formát kimosom, eltörlöm és már következhet is..
A tortalapot kettévágom, az alját a tortasütőbe visszateszem, fele krém, erre babapiskótát rétegezek, másik fele krémmel betöltöm, majd a második tortalap következik. Jól lenyomkodom, és hűtőbe teszem megszilárdulni.
Ezután következhet a díszítés, egyéni kreativitás alapján...
Én most bevontam tejszínhabbal, körberaktam babapiskótával, majd csokiból készült levelekkel díszítettem.

Ezt most szőlőcukorral készítettem, mert "anyósom" kicsit cukros, vigyáznia kell..., de így is nagyszerű lett...és annyira nem hízlaló :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése