szerda, április 22, 2009

Csokoládés madártej

Tegnap este kipróbáltam a csokis madártejet... Mivel nagyon szeretjük a csokit, főleg az étcsokoládé jobb minőségű változatára vagyunk rákattanva mostanság....gondoltam, kipróbálom... Vésztartaléknak azért a fele adagot hagyományosan készítettem :) Nem kellett volna, ugyanis nagyon finomra sikeredett, pedig szőlőcukorral készült! 1 l tej 6 db tojás 12 dkg jó minőségű étcsokoládé 6 evőkanál szőlőcukor + 1 kanálnyi a habhoz vanília aroma vagy vaníliás cukor ízlés szerint csipet só A 6 tojás fehérjét egy kevés cukorral és pici sóval keményre felverni, majd eközben a tejet felforralni és abba galuskákat szaggatni a kemény habból (én teáskanálnyi adagokat készítek, nem szeretem a túl nagy "madárkákat". Átforgatva kell főzni mindkét oldalát, majd szűrőkanállal kiemelem és félreteszem. A tojássárgákat a cukorral, vaníliával habosra keverem, majd az újra forrásban lévő tejhez, amibe közben beletördeltem a csokoládét, keverem. Felforralom és kész. Üvegedénybe átmerem, tetejére teszem a "madarakat" és jól lehűtöm. Tálaláskor egy kis csokireszelékkel díszítem. A recept amit találtam így szólt...Legközelebb azonban a csokit előbb gőz felett megolvasztom, belekeverem a tojássárgás krémbe és úgy adom a forrásban lévő tejhez..szerintem úgy simább lesz...valamint, lehet emelem egy kicsit a csokiadagot is :) - persze ez mindenkinek az ízlésére van bízva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése